Monday 1 January 2001

Soalan

Apakah yang dimaksudkan Pre order?

Pre order bermaksud barangan tiada ditangan Azmashop.Ianya perlu diorder dari pihak pembekal terlebih dahulu dimana pembeli perlu membayar deposit 80% dari harga nilai belian.

Bagaimana saya ingin membuat tempahan?

Anda perlu menghantar senarai tempahan ke azmashop@yahoo.com dengan menggunakan format Excell.Setelah kami menerima pesanan anda, pihak kami akan membalas email anda dalam masa 24jam.Didalam email tersebut kami akan menyatakan jumlah deposit yang perlu dijelaskan.
Sekiranya anda tidak menerima sebarang email dari kami,sila semak SPAM Box anda.

Apa yang akan terjadi,sekiranya saya sudah membuat tempahan dan telah menerima reply email tetapi saya tidak membuat sebarang pembayaran dalam masa yang ditetapkan?

Kami akan membatalkan order anda dan nama anda akan kami BLACKLIST sebagai Backout buyer.Tempahan hanya boleh dibuat oleh serious buyers sahaja
Sekiranya anda menukar fikiran dan tidak berminat untuk meneruskan order,sila email kepada pihak azmashop semula untuk cancel order.Dengan cara itu,anda tidak akan diblacklist.


Dimana pembayaran perlu dibuat?

Kami menerima pembayaran melalui Online Bank Transfer / ATM Transfer / ATM Cash Deposit / Over the Bank Counter

Bank Name : Maybank
Account Number: 554110103714
Account Holder Name: Azmas Maju Enterprise

atau

Bank Name : CIMB
Account Number: 04060-066562-52-4
Account Holder Name: Suri Mastika Binti Mahat

Sebaik sahaja pembayaran dibuat,sila email kepada kami

-Nama Anda
-No H/P
-Alamat anda
-Bank yang digunakan untuk pembayaran deposit(Maybank/Cimb)
-Tarikh & Masa pembayaran deposit dibuat
-Jumlah Deposit

Berapa lama masa barangan PRE ORDER akan sampai?

BARANGAN PRE ORDER akan mengambil masa antara 4-5 minggu utk sampai ke MALAYSIA selepas tarikh ianya bertolak dari China dan bukannya dikira 4-5 minggu selepas tarikh tutup pre order.Ini mengambil kira faktor cuaca dilaut,pengurusan clearance kastam dan sbgnya.Adakala barangan akan sampai lewat disebabkan kelewatan supplier menghantar barang ke gudang atau atas sebab-sebab tertentu.Ini adalah diluar kawalan pihak Azmashop.Kesemua barangan juga perlu dihimpunkan digudang sebelum dihantar ke Malaysia.
Sekiranya anda tidak boleh menunggu lama,anda tidak dibenarkan untuk membuat sebarang tempahan dengan Azmashop kerana seandainya barangan lewat sampai disebabkan masalah tertentu dan anda ingin membatalkan tempahan,pihak kami tidak akan memulangkan deposit yang telah dibayar.Deposit akan dipulangkan 100% hanya sekiranya barangan anda tiada STOK.

Mengapa kami cuma diberitahu terdapat sesetengah barangan tiada stok selepas bayaran deposit dibuat..Adakah blog ini tidak diupdate dari masa kesemasa untuk kami ketahui status barangan samada masih ada atau pun tidak?

Blog tidak diupdate sentiasa kerana setiap gambar barangan yang tertera diblog,ianya dihantar oleh supplier melalui email.Senarai order barangan akan dikumpul pada tarikh pre order ditutup.Kemudian senarai order itu akan diemail kepada supplier,pada waktu itu,barulah pihak kami dapat mengetahui samada barangan tersebut masih ada ataupun ketiadaan stok.Adamasa ketika pihak kami upload gambar barangan tersebut,ianya masih ada stok namun sehingga tarikh pre order ditutup,barangan tersebut kemungkinan besar ada yang kehabisan stok.

Sekiranya barangan yang diorder oleh saya kehabisan stok,adakah wang saya akan dikembalikan?

Ya,sekiranya barangan yang diorder oleh pembeli kehabisan stok oleh pembekal,pihak Azmashop akan memulangkan semula 100% wang pembeli.

Adakah saya cuma perlu membuat bayaran mengikut harga barangan yang tertera di website atau ada caj lain yang tersembunyi sekiranya saya membuat tempahan?

Ya,anda cuma perlu membuat bayaran mengikut harga barangan yang tertera di website.Harga yang tertera adalah termasuk caj International shipping,clearance kastam.
Namun demikian,anda perlu membayar harga kos penghantaran barang dari Malaysia ke kerumah anda sahaja.

Bagaimana saya ingin mengetahui tarikh tutup pre order?

Tarikh tutup PRE Order akan tertera di bahagian atas blog ini setiap bulan.

Adakah penting untuk saya mengikut MOQ(Minimum Order Quantity)yang ditetapkan?

YA,SILA IKUTI ARAHAN MINIMUM ORDER YANG TELAH DITETAPKAN BAGI SETIAP PRE ORDER YANG ADA.INI ADALAH PENTING KERANA IANYA ADALAH ARAHAN DARI PIHAK SUPPLIER DI CHINA YANG KEBANYAKANNYA MEMERLUKAN MINIMUM ORDER BAGI SESUATU JENIS BARANGAN ATAU NILAI BELIAN.

5 comments:

  1. assalamualaikum kak, nk tanya cikit...saya berminat nak order barang2 rm 2 rgit ni...cuma nk tya selalu kos penghantaran ke Kedah brapa cas? terima kasih

    ReplyDelete
  2. slm....saya bercadang nk buka kedai rm2 kat kuala terengganu...bleh kak bg cadangan x...jenis brg rm2 yg perlu order..atas pengalamn akak la..anggrn kos brg rm5k je utk permulaan..ble kak email ke zoro74bsb@gmail.com tq

    ReplyDelete
  3. salam..saya pun berminat dengan kedai rm2, boleh bagi cadangan x untuk start dengan barang yang mcm mn dan modal. send ke afimas84@gmail.com

    ReplyDelete
  4. Replies
    1. yer ada..blh klik https://www.facebook.com/pemborongazmas

      Delete